Klientská zóna Jenda dostala od žadatelů jedničku

Klientská zóna Jenda dostala od žadatelů jedničku
Foto: Freepik

MPSV sbírá zpětnou vazbu na on-line žádost o rodičovský příspěvek

MPSV pokračuje ve zjišťování spokojenosti klientů se službami úřadu. Cílem je
zjistit, jak jsou klienti spokojeni s průběhem i složitostí vyřizování nové on-line
žádosti o rodičovský příspěvek prostřednictvím Klientské zóny Jenda. Díky zpětné
vazbě může ministerstvo klientskou zónu neustále zlepšovat a poskytnout tak
klientům kvalitní služby, které očekávají.

„Jedna z našich hlavních priorit je spokojený klient. Soustředíme se také proto na
získávání zpětné vazby, abychom mohli posoudit, jestli jsou naše služby pro klienty
užitečné. Souběžně s rozšiřováním rozsahu a kvality služeb pro klienty je také podstatný
nárůst efektivity vnitřního fungování úřadu. Abychom dosáhli uživatelsky přívětivé
a efektivní veřejné správy, musíme mít k dispozici hodnocení klientů, na jehož základě
budeme služby zlepšovat,“
řekl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-
ČSL).

Každý klient, který podal svou žádost o rodičovský příspěvek on-line prostřednictvím
Klientské zóny Jenda, dostal po odeslání žádosti možnost vyplnit dotazník, který se
nezaměřuje jen na zjišťování spokojenosti, ale také na reálné požadavky na zlepšení, či
stížnosti. Ve dvou uzavřených otázkách posuzovali klienti spokojenost s on-line podáním
a jeho složitost.

Dotazník vyplnilo více než 6 000 klientů, kteří ohodnotili on-line žádost známkou
1,4 (klasifikace jako ve škole 1 až 5). V otevřené otázce pak dostali možnost rozepsat, co
by v on-line žádosti změnili, případně co jim dělalo při vyplnění žádosti problém.

„Dostali jsme skutečně pozitivní odezvu, většina klientů byla velice spokojena a na žádosti
by vůbec nic nezměnila. Dostali jsme ale také velmi cennou zpětnou vazbu v podobě
konkrétních návrhů na zlepšení. Díky tomu teď například víme, že je potřeba zaměřit se
na zjednodušení textů v žádosti, protože ne všechny jsou srozumitelné. Někteří klienti
bojují se stránkou „výpočet příspěvku“, i na její zjednodušení se proto musíme zaměřit,“
uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš.

„V potaz bereme i další prosby, které nám klienti skrze dotazník předali, jako třeba
možnost ukládání rozpracované žádosti nebo poskytnutí vzoru, jak žádost vyplnit. Na tom
všem budeme i nadále pracovat,“
dodal Karel Trpkoš.

Žádost o rodičovský příspěvek je od srpna 2023 dostupná plně on-line v Klientské zóně
Jenda, kde je s pomocí intuitivního dynamického průvodce možné si podat novou žádost,
nebo každé tři měsíce změnit výši pobíraného rodičovského příspěvku. „Zcela digitální
žádost využila od jeho spuštění více než polovina rodičů. Potvrzuje se tak, že MPSV je
lídrem v digitalizaci státní správy a stále se posouváme dopředu,“
dodal ministr Jurečka.

Zdroj: MPSV, Marian Jurečka, Karel Trpkoš

Další články z této rubriky

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*