Pan Milan (jeho celou identitu redakce zná) je vdovec a žije sám. Místo, kde žije, miluje. Jedná se o klidnou čtvrť v menším městě, kde nikdy nebyly žádné problémy a kde se nikdy nic neztratilo. Dům sice pan Milan zamyká, ale branku nechává otevřenou. Tedy nechával, dnes už to raději nedělá. Na vlastní kůži se přesvědčil o tom, že lidem nemůže věřit.
Technik, který nabízel pozáruční servis zdarma
Byl horký letní den, když se ozval zvonek. Milan vykoukl z okna a u branky uviděl stát cizího muže v pracovní kombinéze. Můž měl brašnu přes rameno a desky v ruce. Milan tedy vyšel před dům a zeptal se muže, co potřebuje. Ten mu sdělil, že je servisní technik a přišel zkontrolovat zabezpečení domu. Následně se rozpovídal o tom, že v okolí se objevilo několik vloupání, a tudíž by bylo více než vhodné zkontrolovat zabezpečení domu.
Poté muž Milanovi podal letáček. Byl hodně barevný, ale vše bylo napsáno tak malým písmem, že to pan Milan nedokázal přečíst. Cizí muž však hovořil dál. Nabídl Milanovi, že mu zdarma provede pozáruční servis oken a dveří, zkontroluje, zda je vše v pořádku.
Milan s pomocí svých dětí před dvěma lety opravdu vyměňoval v domě všechna okna a měnil i vstupní dveře. Myslel si tedy, že neznámý muž je z firmy, která výměnu prováděla, a byl příjemně potěšen, že firma poskytuje i pozáruční servis zdarma. Pozval tedy muže dál.
Kontrola dveří, oken a krádež peněz
Muž nejprve prohlédl vstupní dveře a zjistil, že jsou v pořádku. Vzhledem k nedávným vloupáním v okolí (která se nakonec ukázala jako smyšlená) Milanovi doporučil, aby si nechal na dveře nainstalovat bezpečností závoru. Milan chvíli váhal, ale nakonec raději souhlasil, bál se, aby zloději nevykradli i jeho.
Následně ho tedy muž v pracovní kombinéze požádal o zálohu ve výši 500 Kč a začal vypisovat doklad. Milan odešel do obývacího pokoje a vytáhl z obálky na poličce příslušný obnos. Zaplatil. Vše se zdálo být v pořádku.
Servisní technik řekl, že nyní zkontroluje ještě všechna okna. Milan souhlasil. Při kontrole posledních oken v obývacím pokoje dostal servisní technik žízeň a požádal Milana o sklenici vody. Milan pro ni odešel do kuchyně a když se vrátil, kontrola oken byla již hotová.
Servisní technik poděkoval za vodu, napsal si do desek Milanovo telefonní číslo a slíbil, že se brzy někdo ozve, aby s ním domluvil termín, kdy mu bude nainstalována bezpečnostní závora. Pak odešel. Druhý den Karel zjistil, že je obálka s penězi, kterou měl na poličce, je zcela prázdná. Bezpečností závoru samozřejmě nikdo nainstalovat nepřišel. Telefonní číslo, které bylo uvedeno na letáčku od falešného servisního technika, neexistovalo.
A co vy, máte zkušenosti s podobnými typy podvodů na České seniory? Diskutujte v komentářích.
Zdroje: Autorský text – Adam Beran, Petra M., asenior.cz, rozhovor se seniorem Milanem
Toto jsou pouze malí podvodnickove.Mnohem horší jsou výběr podvodníci co Vám vyberou účet tam jde mnohdy o miliony.Dosud jsem neslyšel že by policie někoho chytila a peníze dostal ukradený zpět. Buď to policie vůbec neřeší nebo nemají tak dobré počítačové odborníky na řešení těchto případů.
Když nejsem pako a nikomu nedělím přístupová hesla k čemukoliv jsou mé peníze v bezpečí a už je mě přes 60 let,ale tady vím co mohu a co ne 😁
nIKOHO KOHO NEZNÁM DO DOMU NEPOUŠŤÍM-ANI KDYŽ SE ZAKLÍNAJÍ,TÍM ČO ONÍM
Ta anketa je zajímavá a vyvolává ještě jednu otázku, aby se dalo na tu anketu reagovat.
Média ukazují jak senioři přicházejí o úspory a jak to dělají lumpové. Takže je to inspirace a návod jak na to a fantazii se meze nekladou. Drzost je pak až nebezpečná. Politici tomu svou nečinností pomáhají už jenom tím, že neřeší tyto problémy seniorů a navíc netrestají tyto lumpy dostatečně. Okrást seniora je obzvláště nebezpečné a morálně horší a tak by měly být i tresty o toi mnohem vyšší.
na začátku roku mě praskla voda v koupelně pod umyvadlem.Sháněla jsem rychle pomoc.Telef.číslo jsem našla na instalatéra,který chtěl poslat foto škody,Je mě 83let tak jsem zavolala syna,který foto poslal.Prý do hodiny zajede.Bylo to dopoledne,přijel navečer.Přivezl novou baterii,byl to velký tlustý člověk, který se nachází ani do koupelny nevešel.Syn zavolal na pomoc našeho šikovného souseda,kterému „pan instalatérradil,co a jak.Po ukončení si řekl o 5000kč,fakturu prý pošle šef.s kterým jsme mluvili několikrát po telef.Faktura nedošla,po volání na udané číslo jsme se již nedovolali.Nase chyba dát peníze bez potvrzení,ale když jste v druhém patře a vytopíte až přízemí tak nervy pracují.Po delším zjišťování nejdříve vynadal že u mě nic nedělali.Takze 5000bylo dáno vykutáleným podvodníkum.Druhy den odpoledne bylo již číslo nedostupné.
Přišel technik na kontrolu kotle bez objednání, řekl jsem mu zbal sí kufr a zmiz nebo máš vidle v zadech! Nikdy se již neobjevil.Nikoho nepouštim bez objednání do domu.
Stránská Marie
jsem důchodce,ale pokud nemám domluvenou nakou službu tak dotyčný má smůlu když je dost otravný tak mu doporučím ať raději odejde nebo ho doprovodí můj pes.(Staford)to jsou psí nekompromisní.
Manuál podvodníka odstavec 1 bod 1 :
– použití slov “ levné “ a “ zadarmo “ dveře otvírá a rozum maže