Zvýhodněné nabídky u pokladny nesnášíme. Češi jsou kvůli nim na pokladní někdy i sprostí

Foto: Unsplash.com

Všichni jste to už někdy zažili. Stojíte v nekonečné frontě v supermarketu a když na vás konečně dojde řada, zeptá se vás paní pokladní, zda k nákupu nechcete ještě také aktuálně zlevněné zboží, které tam má vystavené. Na rozhodnutí máte jen několik málo vteřin. Proč nás chtějí obchodní řetězce přimět k dalšímu nákupu a jak na to reagujeme?

Otravná, ale efektivní marketingová strategie

Tento trik používají obchody již dlouhá léta, a i když si zvýhodněné zboží zakoupí jen hrstka zákazníků, pořád se jim tato strategie vyplatí. Pokladní nás nejčastěji lákají k dalšímu nákupu aktuálně zvýhodněného zboží nebo k akcím typu „kupte jeden, druhý máte zdarma“ nebo „dostanete další bodíky k nákupu.“ Toto akční zboží je neustále kolem nás, v supermarketu s jídlem nabízejí zvýhodněné žvýkačky, v obchodě s elektronikou akční baterie a v drogerii výhodné mycí houbičky 1+1 zdarma. Dříve stačilo zboží vystavit se zlevněnou cenovkou, dnes je zákazníkům nabízeno napřímo.

Hra na city

Samostatnou kapitolou jsou pak časté příspěvky na charitu, kdy se vás na konci nákupu pokladní zeptá, zda nechcete přispět na nemocné děti nebo opuštěná zvířátka. Obchody trochu spoléhají na to, že před ostatními zákazníky nechcete vypadat necitelně a na charitu přispějete, i když jste to původně neměli v plánu. Každopádně nás tím obchodníci dostávají do nepříjemných situací a mnohdy i když bychom chtěli přispět, tak na tom zrovna finančně nemusíme být nejlépe.

Pokladní nás nejčastěji lákají k dalšímu nákupu aktuálně zvýhodněného zboží.
Foto: Unsplash.com

Češi mají jasno!

Podle anket i komentářů připadá mnohým tato obchodní strategie otravná, obtěžující a trapná. Zákazníkům je to nepříjemné, a ne všichni dokážou říct ne, a nakonec tak odcházejí se zbožím, které vlastně ani nepotřebují. Nepříjemné je to také prodavačům, kteří vědí, že to zákazníci nechtějí, ale jsou celý den nuceni svou nabídku opakovat. Navíc jsou k nim zákazníci velmi často sprostí a nadávají jim, i když za to prodavači vlastně nemohou, protože dělají jen svou práci.

Úniková cesta v podobě samoobslužných pokladen

Pokud se chcete vyhnout těmto nepříjemným otázkám, nabízí se pro vás řešení v podobě samoobslužných pokladen. Zde nemusíte čelit pokladní ani pokladničkám a v klidu si nakoupit to, co chcete a potřebujete.

[os-widget path=“/page/11bd532d-7d11-4bd7-9ce8-2610bb605cfc“]

A jaký je váš názor? Diskutujte v komentářích.

Zdroje: Adam Beran, autorský text,
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27330-pokladna-zvyhodnene-nabidky,
https://www.dobraprace.cz/article/pohled-prodavacu-se-zakazniky-to-neni-jednoduche-jsou-nekdy-agresivni-nadrazeni-a-neprijemni-146/,
https://medium.seznam.cz/clanek/miroslav-strnad-nas-zakaznik-nas-pan-ne-nejsme-kmani-aneb-na-rovinu-cim-zakaznici-stvou-prodavace-poznate-se-25772,
https://www.reddit.com/r/czech/comments/1cgu3r0/samoobslu%C5%BEn%C3%A9_pokladny/,
https://www.asenior.cz/cesi-pozaduji-toto-od-supermarketu-vratte-nam-pokladni-a-prestante-nas-tahat-za-nos/,
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-pod-carou-samoobsluzne-pokladny-jsou-past-pro-vsechny-243573,
https://www.emimino.cz/diskuse/velmi-neprijemna-prodavacka-vas-nazor-173092/strankovani/7/

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*