Past na zákazníky supermarketů: Sortiment u pokladen na Čechy funguje

Foto: Unsplash.com

Stojíte ve frontě u pokladny, čekáte až přijdete na řadu a najednou se přistihnete, jak do košíku házíte žvýkačky. Dítě se vás ptá, zda si může koupit lízátko. Kývnete. Zboží u pokladen působí jako magnet.

Strategie supermarketů

Obchody jsou si moc dobře vědomy toho, že se lidé ve frontě nudí nebo jsou hladoví. Nabízejí jim tedy zboží, které jejich náladu může zlepšit a hlad zahnat. Regály kolem pokladen jsou plné bonbónů, oříšků, žvýkaček a dalších dobrot. Najdete tu také spoustu zboží, které milují děti – lízátka, ovocné žvýkačky, čokoládové tyčinky a další.

Většina sortimentu bohužel není příliš zdravá, je plná cukrů, umělých sladidel, barviv apod. Vždy se však jedná o tzv. „nekomplikované zboží“. Každý ho zná, nikdo nestuduje jeho složení, prostě ho jen rychle vezme a hodí do košíku. Jedná se o impulzivní nákup.

Zajímavost: U pokladen najdete také zboží, které se často krade (například prezervativy). Proč? Je-li takovéto zboží umístěno u pokladen (a všem na očích), je méně pravděpodobné, že ho někdo ukradne.

U pokladen lidé často kupují žvýkačky nebo bonbóny. Sortiment láká i děti.
Foto: Unsplash.com

Past na děti i dospělé

Zboží u pokladen (alespoň někdy) kupují všichni, a to bez rozdílu pohlaví či věku. Nechají se zkrátka zlákat výhodnou cenou nebo sahají po zboží, které stojí pár korun a v nákupu se ztratí. V neposlední řadě si lidé vybírají produkty, které mají rádi a které jim zlepší náladu.

Ve velké nevýhodě jsou rodiče dětí. Ti jsou mnohdy „nuceni“ svým ratolestem koupit vše, na co si ukážou, jen aby se vyhnuli nepříjemné scéně, dětskému pláči apod. Jindy zase nemají sílu dítěti u poklady vysvětlovat, proč jsou bonbóny nebo chipsy nezdravé. Raději sleví ze svých zásad a dobrotu koupí.

Rada na závěr? Pokud nechcete kupovat nic, co nutně nepotřebujete, nechoďte nakupovat hladoví. U pokladny raději koukejte do mobilu nebo si povídejte s partnerem či dětmi a na vystavené zboží se nedívejte. Vyzkoušet můžete také pokladnu samoobslužnou. Ovšem pozor, i zde najdete nějaká lákadla. Bude jich však výrazně méně.

U pokladen saháme hlavně po zboží, které nám zlepší náladu a stojí pár korun.
Foto: Unsplash.com

Zdroj:

Autorský text – Petra Müllerová
https://www.forbes.com/councils/forbesbusinessdevelopmentcouncil/2024/01/16/how-to-perfect-your-product-for-the-impulse-checkout-counter/,
https://incontextsolutions.com/blog/impulse-sales-at-checkout/,
https://www.dtest.cz/clanek-3925/nastrahy-ulicky-u-pokladny#:~:text=V%20uličce%20u%20pokladny%20se,o%20limonády%20a%20energetické%20nápoje,
https://retailnews.cz/2022/10/10/pokladni-zona-jako-premiova-prodejni-plocha/,
https://www.petrol.cz/aktuality/vliv-umisteni-zbozi-na-jeho-prodejnost-2849#:~:text=Regál%20by%20měl%20být%20umístěný,%2C%20čerstvé%20potraviny%2C%20tiskoviny,
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27765-sortiment-pokladny

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*