„Slečinko, vás je u pokladny škoda“: Co dalšího často slýchají pokladní?

Foto: Midjourney.com

Tu situaci jistě každý z nás moc dobře zná. Stojíte ve frontě u pokladny, každý si hledí svého a je zahloubaný do myšlenek. Občas spolu hovoří páry nebo přátelé. Pak to ale přijde. Ten jeden zákazník, který si chce povídat, nebo hůře, chce být za každou cenu vtipný. Pojďme se dnes podívat na typické hlášky zákazníků tak, jak je slýchají a hodnotí pokladní.

„Slečno, vy jste tak hezká…“

Tato hláška je jedna z typických situací, které zažívají především mladší pokladní. Pokud zazní od babičky ve stylu „Jé, slečno, vy jste tak hezká, máte moc hezké vlasy“, člověka jistě potěší. Mnohem častěji je však pronesena s očekáváním, že snad pokladní přitaká a souhlasně uzná i krásu zákazníka. Nebo že mi mu rovnou nabídla své číslo? Takto to ale opravdu nefunguje…

„Účtenku nechci, stejně mi ji nikdo neproplatí.“

Zde se jedná asi o nejčastěji opakovanou větu zákazníků, což mohu jako autor textu potvrdit. Citovaný snad pokaždé očekává, že vás poznámka ohromně pobaví. Opak je ale pravdou a následuje buď ignorace, nebo trapný pokus o úsměv.

Ještě horší je ale věta typu „Tu účtenku nechte Babišovi/Fialovi“ nebo ještě hůře „Ať si s tím Babiš vytře…“. Nikoho to zřejmě nezajímá a navíc si tazatel může i lehce zavařit. Nejednou se totiž stala situace, že hned druhý zákazník byl opačného názoru, který si nenechal pro sebe, a malér byl na světě.

Ještě horší je ale věta typu „Tu účtenku nechte Babišovi/Fialovi“.
Foto: Unsplash.com

„Prosím čtyři cukry a pět smetánek“.

Jistě, na požadavku propriet ke kávě není nic nevhodného, řeknete si. Zde se ale jedná o jasnou situaci, kdy zákazník nemá více káv, ale pouze jednu. Samozřejmě se mezi námi najde mnoho „šetřílků“ nebo dokonce „skrblíků“, ale požadovat velké množství smetánek ke kávě je přinejmenším zvláštní. Pokladní vám sice ve většině případů vyhoví, ale na náladě ji to rozhodně nepřidá. Obzvláště v případě, kdy jste jako dýško použili zaokrouhlování o korunu nahoru.

Další vtipné hlášky aneb co pokladní nepotěší

Mezi další příklady patří například stížnosti na ceny stylem „No, vy to tu máte, ale předražené!“ nebo „Zase nepřišel bramborový knedlík, to je tedy vrchol.“ Zaměstnanci by měli být přirozeně asertivní a reagovat prozákaznicky. Je třeba si ale uvědomit fakt, že když slyšíte tu a samou větu dvacetkrát za směnu, není zrovna jednoduché zachovat kamennou tvář.

Zaměstnanci by měli být přirozeně asertivní a reagovat prozákaznicky.
Foto: Unsplash.com

Stalo se vám něco podobného? Diskutujte v komentářích

Zdroje: Autorský text – Adam Beran, asenior.cz,
https://medium.seznam.cz/clanek/frustrovany-milenial-ty-nejtrapnejsi-veci-ktere-umi-zakaznik-rict-prodavaci-30564,
https://www.i60.cz/clanek/detail/35452/slecno-vy-jste-tak-hezka-ze-je-vas-u-pokladny-skoda

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*