ČOIka si posvítí na Okay elektro: Naštvaní zákazníci řetězec udali

Foto: Unsplash.com

Zaměstnanci České obchodní inspekce si rozhodně neužívají okurkovou sezónu. Nejdřív si došlápli na známé brašnářství, teď se zabývají klamavou marketingovou kampaní, kterou v červnu spustil řetězec Okay. Podobný případ řeší Okay i na Slovensku.

„Zavíráme – vše musí pryč!“ či „Likvidace,“ taková hesla se na přelomu června a července objevovala v kamenných prodejnách Okay elektro a na jejich internetovém obchodě. Obchod lákal zákazníky na obrovské likvidační slevy na vybrané zboží s tím, že 4.7. ve 20:00 se prodejny Okay uzavřou. Jak se ale ukázalo, šlo jen o reklamní trik. Ani vedení společnosti se nevyjádřilo k trvalému uzavření prodejen, které podle všech reklamních bannerů a příspěvků na sociálních sítích mělo proběhnout.

Firma dlouho hledala investora, uzavření prodejen bylo uvěřitelné

Finanční situace Okay elektro nebyla před zahájením této kampaně příliš dobrá. Firma dlouhé měsíce bez úspěchu hledala investora, dokonce musela sáhnout k úsporným opatřením a začala propouštět. O práci mělo na začátku června přijít 40 zaměstnanců. Ve chvíli, kdy zmíněná kampaň navázala na tyto skutečnosti, nebylo na místě předpokládat, že by se jednalo o marketingový trik, který má jen přilákat více zákazníků a zvednout prodeje.

Firma dlouhé měsíce bez úspěchu hledala investora.
Foto: Unsplash.com

Pobočky fungují dál, zákazníkům se to ale nelíbí

Okay má v Česku přibližně 85 prodejen, další má i na Slovensku, i tam se zákazníci setkali s klamavou reklamou a kontaktovali Slovenskou obchodní inspekci. Na sociálních sítích se na Okay snesla vlna kritiky. Zatímco na začátku kampaně avizovaly jednotlivé prodejny likvidační slevy a uzavírání prodejen, ve skutečnosti se tak nestalo. Po jejím ukončení se zase objevily příspěvky o tom, že na prodejnách, které se původně měly zavírat, se Okay opět těší na další zákazníky. Ti ale osočili Okay ze lží a podali jednání firmy jako podnět pro Českou obchodní inspekci.

Obchod lákal zákazníky na obrovské likvidační slevy na vybrané zboží.
Foto: Unsplash.com

A co vy, nakupujte v Okay? Diskutujte v komentářích

Zdroje: Adam Beran, autorský text,
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/28764-okay-resi-coi,
https://www.asocr.cz/obsah/54/cesky-retezec-v-problemech-okay-zavira-pobocky-propousti-zam/335824,
https://cnn.iprima.cz/clanek-obchodni-retezec-okay-nekonci-slo-o-reklamni-kampan-nastvani-zakaznici-se-chteji-obratit-na-inspekci-442742,
https://archiv.hn.cz/c1-67339480-zavirame-prodejny-vse-musi-pryc-hlasi-retezec-okay-je-to-vsak-jen-dalsi-reklamni-trik,
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27231-konec-okay

16 Comments

  1. Dobrý den.Ja jsem rád nakupoval v OKAY.Personal byl prijemnej nebyl vůbec vlezlej. Když jsem něco reklamoval neměl jsem žádnej problém.Dnes už v Mladé Boleslavi není OKAY byl uzavřen tak jak bylo avizováno.Proto nechápu ty stížnosti neuzavřeli všechny obchody OKAY.Ja jsem rád aspoň můžu jít nakupovat v jinam místě.

  2. S komentáři pánů Miroslava a Jana plně souhlasím a co se týče Okeye na Romana Havelky v Jihlavě – vybavovali jsme nově byt, sedací souprava,tv, pračka, vysavač a další drobné el.věci.Absolutnì spokojenost.Personál ochotný a milý.

    • V životě nikdy už bych v Okay nenakupovala,objednala jsem si skříň,na kterou jsem čekala,skoro dva měsíce,v den,kdy přišel email, že je skříň na prodejně tam skříň nebyla,prodejci mě upozornili, že přijde možná následující den, poté jsem tedy jela do Okay znovu.Skříň samozřejmě nikde.Takže jsem podala reklamaci a požádala o vrácení peněz.S penězi naštěstí problém nebyl, protože jsem měla potřebnou fakturu.

  3. Souhlasím s posledním komentářem.Zářným příkladem ve lhaní je celá naše vláda a zejména pan soudruh premiér.

  4. S touto firmou mám velice špatné zkušenosti a to jakým způsobem vyřizují reklamace -upozorňuji, že oprávněné. Velice arogantní jednání.Takže u této firmy bych si nekoupil ani tužkovou baterku, žádná škoda, že by ji zrušily.

  5. už nenakupuji.jsou to podvodníci.kdyz něco sháním nebo se jen dívám tak vlezle se vnucují slibují až je to nepříjemné a když jdu kvůli reklamaci tak jsou drzí a že to je moje vina a prostě strašně stresujicich problémů. proti už nikdy víc a vitala bych i jejich ukončení prodeje.

  6. Máme podobnou špatnou zkušenost se zrušenou prodejnou OKAY v Chocni,kde jsme koupili přenosný počítač.Cena nebyla šnížená,ale naopak vyšší,než u jiného obchodníka.Navíc při odinstalaci nějakého (asi ochranného) programu prodavačem se počítač choval nestandartně.Když jsme to zkoušeli reklamovat na prodejně,tak prodavač požadoval za přeinstalaci OS finanční úhradu.To jsme odmítli.Naštěstí po aktualizaci OS zh internetu se počítač začal chovat standartně.Niky bych si už u této společnosti nic nekoupila !!!

  7. Když lže OKay, tak to chce ČOIka vyšetřovat. Když lže a lže a lže Fiala a spol, tak je to OK. A mlčící většina stále mlčí. Je to OK?

  8. Klamavá reklama? Jako že slíbili, že zavřou, a nezavřeli? Nějak nechápu, na co si lidi mohli stěžovat ČOIce 🫣

    • Co na tom nechápete? Reklama byla podána tak, že se prodejny uzavírají trvale. To byl ale klam, a proto se jedná o klamavou reklamu. Nebo oni teď snad začnou říkat, že tím mysleli, za zavírají pobočky ve 20:00 a kvůli dělají likvidační výprodej? Nezdá se vám to trochu divné? Samozřejmě, že to byl jen trik, jak v lidech vyvolat pocit, že firma končí a zbavuje se svých zásob.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*