Němci se posmívají našim dálnicím, zejména z D1 se za břicho popadají

Foto: Midjourney.com

Němci se vysmívají českým dálnicím. Dálnice jsou podle nich krátké, přetížené, neustále ucpané a chybí na nich odpočívky. Celá dálnice D1 je podle nich jen pokus o špatný vtip.

Dálnice D1 jako noční můra řidičů

Dálnice D1 je klíčovou českou dálnicí, neboť spojuje Prahu a Brno (a Ostravu). Už roky je ale beznadějně přetížená, ucpaná a kdo po ní chce jet, musí se obrnit trpělivostí. Stěžují si nejen Němci, ale samozřejmě i Češi. Řidičům vadí především to, že se dálnice neustále opravuje a v určitých částech uzavírá (vznikají tak kolony). Stěžují si na špatný technický stav dálnice.

Německým řidičům (a nejen jim) vadí nedostatek odpočívadel pro kamiony. Jelikož často není kde zastavit, šoféři nákladních aut jsou nuceni parkovat například na krajích silnic apod. Takovéto parkování je však nebezpečné a navíc ohrožuje plynulost provozu. Někdy řidiči nedodržují povinné přestávky, protože zkrátka nemohou najít vhodné místo k odpočinku. I to je nebezpečné.

Mluvčí silničářů Jan Rýdl uvádí, že za posledních pět let vzniklo na českých dálnicích 1500 nových odpočinkových míst. Nyní přibývá asi 150 až 200 míst ročně. Zdá se však, že to stále nestačí.

Dálnice D1 je klíčovou dálnicí Česka, je však přetížená.
Foto: Unsplash.com

Vtipy o D1

O dálnici D1 existuje také spousta vtipů, tady jsou dva z nich. Znáte nějaký další?

  • Když už si myslíte, že D1 konečně dokončili, tak právě začínají renovační práce.
  • Jaký má vlastně D1 smysl? Slouží k tomu, aby se do Brna dostalo co nejméně Pražáků.
Dálnice D1 je noční můra českých řidičů, neustále jsou tu kolony.
Foto: Unsplash.com

Česká republika zaostává

Česká republika ve stavbě nových dálnic zaostává za ostatními evropskými sousedy. V Česku totiž poměrně dlouho trvá, než je stavba dálnice vůbec povolena a schválena, než stát získá pozemky apod. Tato přípravná fáze někdy trvá i více než deset let. Situaci v Česku komplikují i ekologičtí aktivisté.

Například v Polsku je situace úplně jiná a přípravná fáze je tam mnohem kratší. Dálnice u našich polských sousedů tím pádem rostou mnohem rychleji než v Česku. V posledních dvaceti letech vzniklo v Polsku tisíce kilometrů nových dálnic.

Na českých dálnicích chybí odpočinková místa pro kamiony.
Foto: Unsplash.com

Zdroj:

Autorský text – Petra Müllerová
https://www.mdr.de/nachrichten/welt/osteuropa/politik/tschechien-autobahn-maut-ausbau-infrastruktur-guetertransport-100.html#sprung0
https://energozrouti.cz/clanek/nemci-se-vysmivaji-tuzemskym-dalnicim-d1-je-podle-nich-spise-vtip-cesko-ale-zaostava-i-na-dalsich-frontach?
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/opravena-dalnice-d1-u-brna-znovu-v-problemech-ridici-popojizdeli-v-dlouhych-kolonach-93497
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/nku-d1-silnice-dalnice-kontrola-rsd-doprava_2305090827_gut
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dalnice-d1-nocni-mura-ridicu.A050614_231953_nazory_itu
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-jsme-lovna-zver-pro-policajty-rikaji-ridici-kamionu-ke-kolabujici-d1-254853
https://www.expres.cz/viral/d1-dalnice-nehoda.A181107_121153_dx-viral_jihod

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*