Příspěvek na dobrou věc v obchodě s potravinami? Ne, děkujeme, zní často od lidí

Foto: Unsplash.com

Čechy lidé z ostatních zemi považují za studené čumáky. Opak je ale ve většině případě pravdou. Naopak lidé v České republice jsou opravdovými přeborníky, co se charitativních sbírek týká. A pokud jde o dobrou věc, obyvatelstvo se nebojí mnohdy dát i poslední korunu. Mají ale tentýž přístup i v obchodech s potravinami?

Příspěvek na dobrou věc

„Bodíky? Sbíráte bodíky?“ To je věc, kterou slyší každý klient ve větších obchodech. A z nějakého důvodu tyto otázky nahánějí mnohým lidem husí kůži. A podobný přístup mají i vůči příspěvkům. Není se ale moc čemu divit. Dnešní doba je plná podvodů a pochybných charitativních sbírek a lidé nevěří téměř ničemu, natož někomu, kdo prosí o peníze na sbírku, o které mnohdy nikdo ani neslyšel. Skepticismus je tedy rozhodně na místě.

Zaujatost vůči nadačním aktivitám je stále aktuální

Naneštěstí nadační aktivity nebo vlastní sbírky mnoho zákazníků obchodů a obchodních center stále vnímá jako jakýsi prostředek nátlaku, jak z klientů dostat peníze. Mnoho lidí si chce navíc v obchodě nakoupit, zaplatit a vyrazit v klidu domů. Když tedy na zákazníka pokladní vychrlí otázku, zda nechce přispět na dobrou věc, klient v daný moment ani neví, jak reagovat. A to obzvláště v případě, když mu pokladní mává kasičkou před nosem. Jedná se tak poměrně o ne příliš chytrou strategii, jak přispět na dobrou věc. Pokladničky tak často končí poloprázdné.

Lidé se setkávají se sbírkami v téměř všech obchodních řetězcích

Lidl

Je to už třináct let, co řetězec Lidl pořádá sbírku Srdce dětem. Jedná se o předvánoční tradici tohoto řetězce, do které se může zapojit každý a každý může přispět naprosto libovolným příspěvkem. Pokud se jedná o částku vyšší než 30 Kč, dárci získali samolepku ve tvaru srdíčka, kterou mohli nalepit na tablo v prodejně Lidlu. Jedná se tak o gesto, kdy zákazníci věnují své srdce těžce nemocným dětem.

Kaufland

I Kaufland pravidelně pomáhá lidem. Svým fondem pravidelně přispívá na zrakově postižené a spolupracuje s neziskovými a příspěvkovými organizacemi, které pomáhají lidem s těžkým zrakovým postižením.

Albert

I Albert každým rokem pořádá charitativní sbírku. V rámci programu Bertík pomáhá se zaměřuje na děti a mládež se složitým sociálním nebo ekonomickým zázemím. Obchodní řetězec získané finanční prostředky rozděluje v rámci grantových výzev, jehož chod zajišťuje výkonný orgán. Správní rada vybere vždy 100 regionálních projektů, které postupují do veřejného hlasování. To probíhá na hypermarketech a supermarketech Albert. Zákazníci za každý nákup získají žeton neboli Bertík, který mohou přihodit organizaci dle jejich uvážení. Albert pak na konci projektu odmění finanční částkou organizace s nejvíce žetony.

Zdroje: Autorský text – Adam Beran, https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27339-prispevek-u-pokladny, https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost/dobre-pro-lidi/nase-csr-projekty/srdce-detem, https://www.nadacnifondalbert.cz/informace/informace-pro-zadatele-bertik-pomaha-2023

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*