MPSV spustilo digitální žádost o rodičovský příspěvek prostřednictvím Klientské zóny JENDA. Žádost je tak nově plně v on-line podobě nejen pro klienta, ale i pro úřad. Podat ji můžou všichni rodiče, ať už jsou zaměstnanci, nebo OSVČ.
Do budoucna je cílem MPSV zdigitalizovat celou agendu státní sociální podpory.
V rámci Úřadu práce ČR zároveň dojde k transformaci v moderní organizaci, která
poskytuje kvalitní služby klientům a plní potřeby svých zaměstnanců.
Klientská zóna JENDA umožňuje vyřídit žádosti o dávky jednoduše a bez nutnosti návštěvy úřadu. Začala fungovat loni, kdy skrze ni bylo možné požádat o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. Tuto možnost využily stovky tisíc lidí. Novou agendou, kterou je již nyní možné prostřednictvím Klientské zóny JENDA vyřešit, je rodičovský příspěvek. Aplikace umožňuje podat novou žádost i požádat o změnu výše příspěvku s pomocí intuitivního dynamického průvodce.
„V digitalizaci jsme udělali další důležitý krok kupředu. Rodičovský příspěvek nyní tvoří
63 % z celkového objemu poskytovaných dávek státní sociální podpory. Nyní znovu
přicházíme s výrazným zjednodušením žádosti o tuto formu pomoci. Kladli jsme důraz na
to, aby vše bylo maximálně intuitivní a zbytečně jsme například po žadatelích nechtěli
složitě vypisovat údaje, které stát již má. Vše klienti vyřeší během několika minut z pohodlí
domova, odkud pak mohou průběžně sledovat i stav vyhodnocení své žádosti,“ popsal
ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL). „MPSV je nyní skutečně
ve státní správě lídrem v digitalizaci a v tomto trendu budeme určitě pokračovat,“ dodal.
On-line žádosti v Klientské zóně JENDA budou postupně rozšiřovány o další dávky. Po
rodičovském příspěvku to bude přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Tato agenda
by měla být v novém elektronickém prostředí ještě letos. Více informací k digitalizaci je na webu MPSV.
„V oblasti digitalizace jsme v rámci ÚP upravili proces pořízení, zpracování i hodnocení
žádosti, opravdu se konečně odkláníme od metody „tužka, papír“. Vidíme, že klienti mají
o moderní přístup zájem a oceňují ho. Statistiky jasně ukazují, že se nám podařilo výrazně
zkrátit dobu vyřízení žádostí, a to i na pracovištích s nejvyšším vytížením. Nyní držíme
zákonné lhůty, často se ale výrazně pohybujeme i pod touto hranicí,“ uvedl ministr Jurečka.
Součástí transformace Úřadu práce ČR je koncept „Jeden Úřad“, který umožňuje efektivní
rozložení pracovní zátěže a optimalizaci kapacit jednotlivých pracovišť. S postupnou
automatizací činností přichází i více prostoru na poradenství, které klientům úřad
poskytuje. „Tím se mění i charakter práce pro zaměstnance, které chceme lépe motivovat.
V rámci restrukturalizace jsme se také zaměřili na rovnováhu mezi jednotlivými kraji
v jednotlivých agendách. Na základě toho plánujeme zeštíhlení některých pozic, které
však klienti nepocítí. Zaměstnancům, kterých se toto opatření týká, nabízíme volné pozice
skrze všechny agendy ÚP. Cílem tedy není snížení počtu zaměstnanců, ale jejich efektivní
využití na místech, kde kvalitní lidi potřebujeme,“ vysvětlil vrchní ředitel sekce
informačních technologií MPSV a pověřený generální ředitel Úřadu práce Karel
Trpkoš.
Zdroj: Marian Jurečka, Karel Trpkoš, MPSV
Buďte první kdo přidá komentář