Spotřebitelský test zimních dojezdů elektroaut: Tesla patří k těm s největším rozdílem oproti tvrzení výrobce

Foto: Unsplash.com

Zimní měsíce představují pro majitele elektromobilů velkou výzvu, která zahrnuje nejen každodenní používání vozidla, ale také značné rozdíly v jejich dojezdu. Spotřebitelské testy, ukazují, že dojezd elektroaut se může při nízkých zimních teplotách výrazně lišit od údajů uváděných výrobci. Pojďme se podívat na výsledky jednoho z nejznámějších testů elektrických aut – El Prix, který probíhá dvakrát do roka v norském Oslu a jeho okolí.

Testování v reálných podmínkách

Testy zimních dojezdů elektroaut byly prováděny v reálných klimatických podmínkách, kdy teploty klesly pod bod mrazu. Důležitým faktorem u elektromobilů je totiž to, že chladné počasí výrazně ovlivňuje výkon baterií, což se odráží na celkové efektivitě vozidla. Zatímco výrobci často uvádějí optimistické hodnoty dojezdů, skutečnost však může být daleko od těchto čísel. V rámci prováděných testování byla zkoumána nejen spotřeba energie, ale právě i dojezdy elektroaut. Existuje hned několik faktorů, které mohou výrazně ovlivnit zimní dojezd elektromobilů. Mezi ty nejdůležitější patří zejména teplota, styl jízdy a používání klimatizace nebo vyhřívání. V nízkých teplotách klesá zejména kapacita baterií a zvyšuje se spotřeba energie na vytápění interiéru. To vše může vést k tomu, že se reálný dojezd výrazně liší od plánovaného očekávání, které uvádí výrobce.

V rámci prováděných testování byla zkoumána nejen spotřeba energie, ale právě i dojezdy elektroaut.
Foto: Unsplash.com

Elektroauta s nejlepšími zimními dojezdy

Právě nízké teploty mohou výrazně ovlivnit kapacitu baterií, což vede k nižšímu dojezdu na jedno nabití. Provedené testy přinesly zajímavé výsledky a ukázaly, která elektroauta si s těmito podmínkami nejlépe poradí. Pojďme se tedy na ně podívat podrobněji.

Velký rozdíl mezi realitou a sliby

Podle dTestu se ukazuje, že Tesla patří k automobilům, u nichž je výrazný rozdíl mezi slibovaným a skutečným dojezdem. Modely Tesla sice nabízejí vysoký dojezd v ideálních podmínkách, avšak v zimních měsících se tento údaj výrazně snižuje. Zatímco výrobce slibuje dojezd na jedno nabití kolem 629 km, skutečné hodnoty se pohybují okolo 441 km. Tento rozdíl však může mít pro uživatele zásadní význam, zejména při plánování delších cest.

Nejlepší dojezd má HiPhi Z

HiPhi Z je jedním z nejpůsobivějších vozů v testu zimního dojezdu. Na jedno plné nabití ujel nejdelší vzdálenost 522 km. V porovnání se slibovaným dojezdem 555 km to znamená odchylku o pouhých 6 %, což je ve srovnání s ostatními modely vynikající výsledek.

Nio ET5 Touring

Na pomyslném druhém místě se umístil Nio ET5 Touring, který dosáhl zimního dojezdu 481 km, což je o 14 % méně než slibovaných 560 km. I když nedosahuje tak nízkého rozdílu jako HiPhi Z, stále se jedná o velmi dobrý výsledek. Tento vůz, pocházející z čínské automobilky, je skvělou kombinací elegantního designu a dobrého výkonu.

Jeep Avenger

Jeep Avenger byl v testu jedním z nejslabších elektroaut, s nejkratším dojezdem pouze 286 km oproti 395 km, které uvádí výrobce. Tento rozdíl, 28 %, ukazuje, že Jeep Avenger není ideální volbou pro dlouhé zimní cesty. Naopak může být vhodnější pro kratší městské trasy, kde není nutné spoléhat se na dlouhý dojezd.

Ve srovnání s Teslou se některé jiné značky, jako je například Hyundai, Volkswagen či Kia, ukázaly jako spolehlivější v oblasti dojezdů v zimních podmínkách. Tyto modely vykazují menší rozdíly mezi udávaným a skutečným dojezdem, což je činí vhodnějšími právě pro zimní používání.

Ve srovnání s Teslou se některé jiné značky, jako je například Hyundai, Volkswagen či Kia, ukázaly jako spolehlivější v oblasti dojezdů v zimních podmínkách.
Foto: Unsplash.com

Nepodceňujte toto téma

Zimní dojezd elektroaut je téma, které by mělo zajímat každého potenciálního majitele. Testy jako ty od dTestu přinášejí důležité informace, které mohou ovlivnit rozhodování o koupi vozidla. Tesla, i přes svou popularitu, ukazuje značné rozdíly mezi udávanými a skutečnými dojezdy. Spotřebitelé by však měli být obezřetní a vybírat si pouze ty modely, které splňují jejich potřeby i v zimních podmínkách. Mějte na paměti, že používání elektroaut v chladných měsících může vyžadovat jiný přístup a plánování než v teplém období.

Zimní dojezd elektroaut je téma, které by mělo zajímat každého potenciálního majitele.
Foto: Unsplash.com

A co vy, vlastníte elektroauto? Diskutujte v komentářích

Zdroje: Adam Beran, autorský text,
https://www.dtest.cz/clanek-11095/zahranicni-test-zimni-dojezd-elektroaut?&utm_source=newsletter092024_PCZ&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter092024&newsletter_id=27752&email_id=1130247&email_hash=42ef98e72ff9baf3e83181152949a76f,
https://www.naf.no/elbil/elprix

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*