V čekárně u lékaře (Fejeton)

Foto: Unsplash.com

Jako správné seniorky si zapisujete do svého kalendáře i diáře významné události, které vás potkávají během vašeho života. Výrazně si poznamenáte datum, kdy jste objednaní k lékaři. Lékař je pro vás totiž něco jako „nadčlověk“, protože vám může výrazně ulevit nebo poslat na další vyšetření, aby se zjistilo, co vás vlastně trápí.

Den D

Přišel den D. Jste objednaní na ORL, momentálně váš pan doktor sídlí v nemocnici krajského města. Obléknete si na sebe to nejhezčí oblečení a s velkým, opravdu velkým časovým předstihem vyrážíte do nemocnice na příslušné oddělení. Dorazíte do komplexu nemocnice. Podle plánku najdete bez problémů areál „A“. Hrdě vstoupíte do té sterilně nablýskané čisté budovy a nasajete nemocniční atmosféru. Vzápětí si oddychnete, že jdete jen na běžné vyšetření. Pak zase půjdete s klidem domů. Po chvíli zmatků, kdy nemůžete přijít na to, kde je recepce, ona totiž v tomto pavilonu není, tak musíte vytáhnout své multifokální brýle a zjistit, do kterého patra se vydat.

Páté patro

Fajn. Nastupujete do výtahu s dalšími lidmi a v pátém patře konečně vidíte člověka za okýnkem. „Dobrý den, já jsem objednaná k panu doktorovi Slavkovskému“. „Tak to musíte jít k němu,“ odpoví pán s útrpným povzdechem. Nechápete, jste rádi, že vás někde vzali a pan doktor bude jistě milý, zvlášť když uvidí starší dámu. Když objevíte ordinaci, rychle se zorientujete v čekárně, slušně pozdravíte a posadíte se na docela pohodlnou sedačku.

Foto: Freepik.com

Před vámi je pět lidí

To je dobrý, říkáte si. Objednaná jste v 10.00 hodin, nyní je 9.30 hodin. Půl hodinu přece nebudete jen tak mlčet, tak se dáte do řeči s lidmi, kteří čekají před vámi. Toto ORL je jak pro dospělé, tak pro děti. Přijde sem také maminka s velmi zvídavým dítětem, které zajímá, co je napsáno na dveřích ordinace. Maminka všechny otázky trpělivě malému dítěti zodpovídá. Pak vyplňuje čas čtením dětských knížek. S maminkou i s malým dítětem se dáte do řeči. Řeč plyne a plyne, vy jste u vytržení, že existuje maminka, která nedá do ruky dítěti mobil s pohádkami, ale normálně mu čte, tak jí chválíte. Mamince to udělá radost, ale z vyšetření má přeci jenom jisté obavy. Nic příjemného její děcko nečeká.

Čas objednání

Najednou se řeč stočí na čas objednání. Cože? „Vy jste objednaná na stejný čas jako já? „tomu tedy nerozumím. V 9.50 vyjde pan doktor Slavkovský a rád by navázal řeč s onou maminkou. To už ale nevydržíte a velmi slušně s úctou, protože k lékařům se tak prostě obyčejný lid musí chovat, se připomenete, že v 10.00 hodin máte být na řadě vy, protože jste objednaná také na tuto hodinu. Pan doktor klidným hlasem odpoví, že zaprvé máte ještě deset minut čas a raději se zeptá na vaše jméno. „Já jsem paní Milena Nedočkavá, „odpovíte nahlas hrdým tónem. Pan doktor se jde laskavě podívat na to vaše objednání. Se stoickým klidem vyjde znovu z ordinace a prohlásí: „Paní Mileno Nedočkavá, vy jste objednaná ke mně na 10.00 hodinu, ale až za týden“. „Ježišmarjá, já si spletla datum, tak co mám dělat pane doktore?“ Pan doktor velmi mile opět klidným hlasem odpoví, že klidně můžete dnes počkat, že vás vezme, když už jste tady, ale přednost budou mít všichni objednaní pacienti.

Když paní Milena Nedočkavá čekala asi další dvě hodiny v čekárně, rozmýšlela se nad tím, zda by nebylo lepší přijít opravdu až příští týden. A to už stačí v 9.50, stejně se dřív na řadu nedostane….

Foto: Unsplash.com

Stalo se vám něco podobného? Diskutujte v komentářích

Zdroje: Adam Beran, autorský text

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*