MPSV pokračuje v digitalizaci resortu
Nejen rodičovský příspěvek, ale nově také příspěvek na bydlení a přídavek na dítě
vyřídí klienti pohodlně z domova prostřednictvím Klientské zóny Jenda. Nejčastější
forma pomoci domácnostem se tak stává dostupnější. Žádosti jsou nyní plně
digitální nejen pro klienty, ale i pro Úřad práce ČR. Zaměstnanci nic nepřepisují ani
netisknou, všechno funguje digitálně.
Podat žádost v Jendovi mohou všichni, ať už zaměstnanci, nebo OSVČ. Jedinou
podmínkou je vlastní identita občana, bez které není možné do klientské zóny vstoupit.
„Přišli jsme s komplexním řešením pro vyřizování dávek online. Klientská zóna Jenda má
mnoho funkcí, které zjednoduší klientům jednání s úřadem. Lidé tak nejen že mohou podat
žádost, ale mohou sledovat její stav a hlásit změny. Také je v Jendovi možné doložit
čtvrtletní příjmy nebo náklady na bydlení. Tuto možnost mohou využít i ti, kteří žádost
podali již dříve na pobočce ÚP. Děláme všechno proto, aby klient v budoucnu vyřešil
všechny svoje záležitosti online a na pobočku vůbec nemusel,“ uvedl ministr práce
a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Klientská zóna Jenda umožňuje vyřídit žádosti o dávky jednoduše a bez nutnosti návštěvy
úřadu. Začala fungovat loni, kdy skrze ni bylo možné požádat o jednorázový příspěvek
5 000 korun na dítě. Tuto možnost využilo téměř 600 tisíc domácností. Od letošního srpna
mohou klienti přes Jendu vyřídit rodičovský příspěvek. Online žádost o „rodičák“ dnes
využívá více než polovina žadatelů. Nově jsme do Jendy přesunuli další dvě dávky státní
sociální podpory – příspěvek na bydlení a přídavek na dítě.
Každý, kdo podal svou žádost o rodičovský příspěvek online prostřednictvím Klientské
zóny Jenda, dostal po odeslání žádosti možnost vyplnit dotazník, který se nezaměřuje jen
na zjišťování spokojenosti, ale také na reálné požadavky na zlepšení či stížnosti. Dotazník
vyplnilo více než 8 000 klientů, kteří ohodnotili online žádost známkou 1,4 (klasifikace jako
ve škole 1 až 5). V otevřené otázce pak dostali možnost rozepsat, co by v žádosti změnili,
případně co jim dělalo při vyplnění žádosti problém.
„Dostali jsme skutečně pozitivní odezvu, většina klientů byla velice spokojena a na žádosti by vůbec nic nezměnila. Další nám ale dali cenný feedback, díky kterému jsme pak u vytváření nových žádostí o přídavek na dítě a příspěvek na bydlení dávali pozor například na srozumitelnost formulací, které u ,rodičáku´ některým žadatelům přišly složité,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš.
Do budoucna se počítá s dalším rozšiřováním klientské zóny tak, aby umožnila klientům
řešit všechno potřebné z domu bez nutnosti návštěvy úřadu.
V roce 2024 plánujeme převést do Jendy například agendu zaměstnanosti. V rámci digitalizace nás následující roky čeká řada větších nebo menších projektů. Abychom mohli všechny naše ambice v této oblasti realizovat, je potřeba posílit personální kapacity IT MPSV. Proto jsme spustili nový náborový web budutoho.mpsv.cz, který má za cíl motivovat IT experty ze soukromého sektoru, aby se připojili k týmu MPSV a pomohli tak svými schopnostmi a dovednostmi posouvat státní správu dál.
Zdroj: MPSV, Marian Jurečka, Karel Trpkoš
Buďte první kdo přidá komentář