Když si jdete nakoupit do supermarketu, mnohdy si asi ani neuvědomíte, jak vaše chování může ovlivnit pracovní den pokladní, u které si zboží kupujete. Stačí přátelský pozdrav a milý úsměv a hned vykouzlíte pro někoho druhého hezčí den. Bohužel jsou ale někteří zákazníci pro pokladní doslova noční můrou. Poznáváte se v těchto případech i vy?
Nejhorší jsou arogantní zákazníci
Jedním z největších problémů, se kterými se pokladní setkávají, jsou arogantní zákazníci. Ti mnohdy považují pokladní za „nižší třídu“ a dávají jim to otevřeně najevo svým hrubým chováním. Nadávky či ponižování bohužel nejsou ničím neobvyklým. Mnohdy si lidé, kteří mají špatnou náladu, na pokladních vylévají svůj vztek a frustraci, zvlášť ve chvílích, kdy na pokladně dojde k nějaké komplikaci, např. k odmítnutí karty nebo když je platební terminál nefunkční. Pokladní za situaci nemůže, ale je první na ráně. Přitom se tato situace dá řešit v klidu, odmítnutím zboží či tím, že tam zboží necháte a dojdete si vybrat peníze z bankomatu. Myslet si můžete své, ale základy slušného chování k druhému člověku byste rozhodně mít měli.
Věčně spěchající a netrpěliví zákazníci
Další kategorií jsou zákazníci, kteří mají pocit, že vše musí proběhnout rychle a na nic nechtějí čekat. Už tím, že nějakou dobu stojí ve frontě, mají pocit, že proces není dostatečně rychlý a při sebemenším zdržení začínají být nevrlí. Když pak dojde k technické závadě nebo si nový a zatím nezkušený pokladní neví s něčím rady, často to hlasitě komentují.
Zákazníci bez respektu k pravidlům
Někteří zákazníci se do obchodů snad chodí záměrně dohadovat. Trvají například na tom, že budou platit kartou, i když terminál nefunguje, dožadují se slevy, která ale už týden není platná nebo se neustále dohadují o cenách a jejich navyšování.
Už ne, říkají pokladní!
A jaké hlášky pokladní nejčastěji slýchávají? „Nechte si tu účtenku pro Babiše.’’ , ,,Nákup mi nikdo neproplatí.’’, ,, S účtenkou stejně nic nevyhraju.’’, ,, Když vám ten kód nejde načíst, tak to asi bude zdarma, co?’’, ,,Za mých mladých let stálo pivo polovinu co teď.’’, ,,A to ta igelitka není zdarma? To já to raději poberu nějak jinak.’’
Nezapomeňte, že pokladní jsou lidé jako my a zaslouží si respekt a ohleduplnost stejně jako všichni ostatní. Pokud máte špatnou náladu, jděte raději na samoobslužnou pokladnu a nevylévejte si ji na prodavačích. Až půjdete příště na pokladnu, myslete na to, že i malé gesto může zlepšit den někomu jinému.
Zdroje: Adam Beran, autorský text,
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/prodavac-pokladni-obchodni-retezce_1802221227_pj,
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27516-pokladni-o-zakaznicich,
https://medium.seznam.cz/clanek/m-v-stranska-zadne-vykecavani-na-pokladnach-v-cesku-se-zakaznik-pri-placeni-zapoti-20330,
https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/prodavacky-promluvily-projdete-si-veci-ktere-jim-v-obchode-n/r~9be6a4aede7b11e7adc2ac1f6b220ee8/,
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/prodavac-pokladni-obchodni-retezce_1802221227_pj
Buďte první kdo přidá komentář