Za tento přestupek Češi nově možná přijdou o řidičák: EU přichází s novým nařízením

Foto: Unsplash.com

Získání řidičského oprávnění je spojeno s poměrně náročným a také nákladným procesem, který není jednoduchý ani pro ty šťastnější, kterým řízení relativně jde. Přijít o něj však můžete poměrně rychle a návrh zákona, který je aktuálně v jednání, může jeho odebrání ještě uspíšit.

Přestupky a odebrání řidičského průkazu

Pokud o řidičský průkaz vlivem kumulace mírných nebo provedení závažného přestupku přijdete, jeho opětovné získání není zpravidla jednoduché a je podmíněno minimální dobou odebrání průkazu spojeným se zákazem řízení. Jedním z takových přestupků je nyní i výrazné překročení maximální povolené rychlosti, které bude podle návrhu nové evropské směrnice trestáno mnohem přísněji. Překročení rychlostního limitu o více než 30 km/h se podle tohoto předpisu zařadilo na seznam přestupků s velmi vážným charakterem, které by mohlo vést právě až k odebrání průkazu.

Foto: Unsplash.com

Aktuální postihy za překročení rychlosti

Ačkoliv je výrazné překročení rychlostního limitu jedním z nejčastějších přestupků, s nímž se na tuzemských silnicích setkáváme, jeho porušení je spojeno s poměrně nízkým trestem. Zákon o pozemních komunikacích rozeznává čtyři úrovně porušení předepsané maximální rychlosti, a to mírné (do 5 km/h), střední (do 19 km/h), vysoké (do 39 km/h) a velmi vysoké (nad 40 km/h).

Od uvedené úrovně se pak odvíjí výše pokuty za porušení rychlostního limitu a počet odebraných bodů z řidičského průkazu. Problém ovšem je, že rychlostní rozdíl vyznívá zcela jinak v obytné zóně a na dálnici (je rozdíl, když se zrychlením o 30 km/h svou rychlost zdvojnásobíte nebo zvýšíte o čtvrtinu). Právě proto má nová vyhláška tvrději trestat i mírnější přestupky, které mohou mít kvůli zpoždění reakce až fatální následky.

Důvody nového návrhu a jeho důsledky

Hlavním důvodem pro přikročení k přísnějšímu opatření, tedy k tvrdým postihům při překročení maximální povolené rychlosti v úseku o více než 30 km/h je snaha o zvýšení bezpečnosti na silnicích. Vysoká rychlost je stále jednou z hlavních příčin, proč k nehodám na silnicích dochází a nepomáhá ani vysoký postih v podobě pokuty a odebrání bodů. Nově by tak za tento přestupek měl být řidičský průkaz řidiči ihned odebrán.

Souhlasíte s tímto zpřísněním? Jaké máte zkušenosti s porušováním rychlosti ve vašem okolí? Podělte se v komentářích.

Zdroje: Adam Beran, autorský text, https://www.europarl.europa.eu/news/cs/press-room/20240223IPR18088/poslanci-podporili-aktualizaci-pravidel-eu-pro-ridicske-prukazy, https://www.knihobaze.cz/eu-dosla-trpelivost-s-ceskymi-ridici-hrozi-odebiranim-ridicskeho-prukazu-za-tento-bezny-prohresek/, https://www.finance.cz/513902-pokuty-za-rychlost/, https://www.autozive.cz/eu-se-chysta-zabavovat-ridicaky-za-rychlost/

153 Comments

  1. No, z hlediska práva se musíme i neoprávněně nastavené nižší rychlosti podřídit, o tom žádná diskuze ! Ovšem dle mého názoru by těch omezení mělo být co nejméně. Je třeba uvážit, že ten kdo se tam naboural jel zhulenej, opilej a v rychlosti 150 nebo to neuměl. Tím se pro ostatní řidiče a úřady nestává místo nebezpečným. Není třeba tam snižovat rychlost, jelikož zhulenej a opilej s defektem myšlení se tam rozfláká i v 50 km/h. Ba naopak ostatní řidiče takové omezení rychlosti jen naučí, že omezení jsou ve své podstatě na dvě věci (na nic a výběr peněz), že jsou umístěna i na bezpečných místech a začnou je podceňovat… To mi nikdo nevyvrátí. Jezdím již 55 let z toho 22 let RZP a auto jsem ještě nikdy neodřel, najeto 2 mega km. Jezdit se musí hlavou , kdo na to nemá, měl by z kola ven !

  2. Komentáře které napadají nevhodným způsobem autory jiných komentářů mi dost vadí. K tomu toto zřejmě není určeno. Jinak vítám zpřísnění postihů za překračování rychlosti. Jen bych se přimlouval za lepší zvážení omezování v některých úsecích, obzvlášťe někdy i sto a více metrů za překážkou.

  3. Kolik už bylo vejlupků kterým sebrali papíry, zakázali řídit a stejně sedli za volant, způsobily nehodu a nakonec se z toho vyvlíkly? Státní aparát ani zákazy nefungují. Prostě bych těmhle odporným šmejdům kteří vědomě sednou za volant a překročí rychlost dával okamžitě vězení natvrdo. Nejlíp mezi ostatní vrahy kterými se i oni chtěli stát nebo stali…. tam ať cucají kládičku ostatním vejlupkům jako jsou oni…. POVINNĚ!!!

  4. To, že máme povinnost zavádět harmonizované normy a zákony je malá daň za vymahatelnost práva a kvality výrobků. Ano, nemusí se mi líbit další a další omezování, ale to můžeme ovlivnit tím, koho si zvolíme do europarlamentu. Většina ze zde diskutujících vystupovačů z EU si nevidí na špičku nosu. Jsou to pravděpodobně přívrženci kolaboranta Pitomia a nebo mají tak omezený intelekt, že sami sotva trefí domů. Chovejme se prosím podle pravidel, které jsme se zavázali ctít a pracujme na změně věcí, které se nám nelíbí, nebo nás nějak výrazněji omezují jak v pracovním, tak i v osobním životě. Plácat tady nesmysly o Babišovi není taky žádným řešením. Že to je blbec asi všichni víme, ale kdyby nebylo srovnání s tímto „blbem“, nepoznali bychom, že jsme inteligentní ne? 🙂

    • Vážený, sice téma, které jste nastolil, nemá s motorismem moc společného. Mluvíte tady o kolaborantech a blbech o lidech s omezeným intelektem. Uvědomujete si, že jste použil slovník právě této skupiny. Nazýváte se inteligentním, ovšem inteligentní člověk nemluví o těch druhý tak jako vy. Pokud má na nějaké téma jiný názor, používá argumenty a ne urážky.

  5. Bydlím v Zárybské ulici Praha 9 – Prosek kde je nyní obytná zona ,čili rychlost 20
    Km/hod. Běžně se zde jezdí rychlostí i více jak 50 Km/hod.(někteří i obráceně proti
    směru ). Zřejmě to ale nikoho nezajímá a asi se čeká až dojde k nějakému průšvihu,či
    sražení dítěte a pod. Asi by stálo zato zde provést nějaké opatření ze strany dopravní
    policie.

  6. Pryč s pětidemolicí a vystoupit s EU.Občané budou jen trpět za špatné rozhodnutí politiků ať už místních nebo těch v EU. Co nás čeká:platit za stíhačky 350 miliard a dostaneme je za 10 let,platit za stavbu jaderné elektrárny bilion,přitom vedle soused Germán má odstavených 36 plně funkčních jaderných elektráren pouze z ideologických důvodů,od roku 2027 začnou emisní povolenky na benzín,naftu,zemní plyn a stavební materiál.Ukrajinci už nemají status uprchlíka ale vláda jim vyřizuje dlouhodobý pobyt což znamená že máme nula uprchlíků a od příštího roku sem začne hodná EU přerozdělovat muslimské uprchlíky nebo budeme platit výpalné 40 miliard ročně….Pětidemolice nám zařídila půjčky u EU pro Ukrajinu.Pokud to nebude Ukrajina platit(to určitě nebude)tak pújčku zaplatí daňový polatníci což je dalších 40 miliard kč.Je toho hodně co pětidemolice podělala!

  7. Tresní řád nikde neřeší rychlostjízdy. To řeší zákon o provozu na pozemních komunikacích a rychlost pokud je překračována tak je řešena dle tohoto zákona jako přestupek. Tudíž doufám, že autor článku má alespoň základní vzdělání.
    Dále stojí za pomyšlení zda má alespoň ridičské oprávnění pro skupinu AM nedejbože vyšší.

  8. Tak zaprvé. Není pravda, že vysoká rychlost je nejčastějším důvodem dopravních nehod. Tím je nevěnování se řízení, což bude ve valné většině manipulace s mobilem a pod. Prozatím je to směšně trestané. Za to by se měly sbírat řidičáky.

    • Statisticky je to rychlost. Nicméně to, co už se neříká je to, že příčinou dopravní nehody není většinou porušení maximální dovolené rychlosti, ale nepřizpůsobení rychlosti stručně řečeno aktuálním okolnostem (§18/1 – z.č. 361/2000Sb., nikoliv §18/3,4). Tedy např. jedete na 90tce 60tkou do zatáčky, ale je tam led a vy havarujete = rychlost. Pro levicově neomarxistickou EU je to prostě JEN rychlost a důvod zpřísnit její postih. Ti chytří vědí, že nejde o „člověka“, ale o to, že zpomalí provoz, tedy sníží spotřebu, tedy „zase ta neomarxistická levice“ zlepší ekologii. Zároveň i pár lidí dostanou z provozu úplně. Osobně jsem toho názoru, že situace v Evropě, ale zřejmě časem i v USA, vyvrcholí nepokoji a občanskou válkou. Možná to bude i v reakci na přibližování se válce světové.

  9. Kdy budou pokutováni politici za svoji práci? Proč se snižuje věk pro začínající řidiče? Vždyť je to nesmysl,mladí zajíci pořádají závody na silnicích s často tragickým koncem. Kdy se policie zaměří na motorkáře a cyklisty? S takovým nesmyslem řídit od 17 mohl přijít jedině bezmozek Kupka.Já bych posunul řidičák od 19 let a 2 roky jezdit s autem do výkonu 50 kw.

    • Souhlasím, na nás běžné občany politici vymýšlejí sankce, daně a poplatky a sami si odsouhlasili beztrestnost v podobě imunity, i když páchájí daleko horší a závažnější chyby s dopadem na běžné občany.

  10. A bude pokutováno také neukončení omezené rychlosti? Třeba před výjezdem ze staveniště je omezeno na 30 km/h a já bych měl jet až do další obce třicítkou?

    • Mám bohužel také špatné zkušenosti s pomalými řidiči, kteří nevyužívají povolený limit a mnohdy jedou i o 20-30 km/hod méně než by mohli, a tak zdržují ostatní řidiče, blokují plynulost dopravy a produkují více emisí, zvláště ve městech a obcích.

  11. Nejlepší je omezení na 30 – práce ne silnici o víkendu nebo v noci. A nikde nikdo. Silnice jak mlat a vedle silnice výkop pro roury. Nádhera, po 2 km třicítkou je to na palici.

  12. Pokud u nás jedete dle předpis , jste brzdou provozu a vystavujete se nebezpečí, kdy vás pak předjíždí každý a to i na nepřehledných místech a přes plnou či dvojitou čáru. Dost často jezdím do Německa a tam to v podstatě neznám i když se tam taky občas objeví jeden co nedbá předpisů. Ježe štve mě jedna věc. Pokud se provádí oprava silnice a je to značeno i snížením rychlost a v čase kdy tam nikdo nepracuje to tam pořád je a navíc zpravidla chybí konec snížené rychlosti, takže jedete jako trouba i desítky kilometrů dokud nenarazíte na křižovatku. Tento nešvar je u nás doslova běžný !!

      • Ano, ti bezdůvoně pomalu jedoucí vytváří kolizní situace a měli by být trestáni také. Paragraf na to je, jen se nepoužívá.

        • Ondra-bezdůvodně pomalej máš akorát svůj mozek ty feťáčku!Každý kdo vychvaluje EU a zrůdnou pětikoalici je u mne jedině feťák.

    • autor nepokrytě lže. je to ani ne týden, co ředitel služby dopravní Policie Jiří Zlý v rozhovoru uvedl, že nejčastější příčinou nehod NENÍ překročení rychlosti, nýbrž 1) nevěnování pozornosti řízení a 2) nepřizpůsobení rychlosti jízdy technickému stavu vozovky a vozidla.
      a není to poprvé, co takovou informaci uvedl, různě formulováno to říká od nástupu do funkce.
      což někdo, kdo píše články o dopravě a pokouší se tvářit že je v obraze, nejenže musí, nýbrž přímo má povinnost vědět.

  13. Zákazí,příkazi,omezování,pokutování,vyhrožování.Jsou mezi námi občané kteří zdemolují celá sídliště,šikanují a fizicky napadají je živící občany a hle,tam je celá EU v koncích. Co si o tom myslet.Ono jim jde skutečně o zdokonalení poslušných občanú.

    • To je pravda. V Česku je ročně násobně více sebevražd, než mrtvých na silnicích. A o tomto problému se mlčí. Ale buzerace řidičů je pořád větší a větší. I povinné lékařské prohlídky řidičů seniorů máme nejpřísnější v Evropě a snad i na světě.

  14. To tažení proti řidičům, ať už proti řidičům důchodcům nebo zvýšenými kontrolami emisí policií rovnou na silnicích, kdy jimi neprocházejí ani nová auta a další buzerace nemají za účel ani tak bezpečnost ani ekologii, ale má za úkol jak co nejvíc řidičů s nižších společenských vrstev z přeplněných silnic a dálnic natrvalo vystrnadit. Svou roli tu hraje i plánovaný zákaz aut se spalovacím motorem. Ty si můžou totiž dovolit i chudší lidi jako ojeté a pořád budou s malými investicemi celá léta spolehlivě sloužit, na rozdíl od drahých eletromobilů, které se jim nevyplatí kupovat ani ojeté, protože se stářím investice do elektromobilů rostou enormně, hlavně k vůli nutnosti výměny baterií.

  15. Otázka je ta, zda to bude nějak znát na silnicích, možná by bylo lepší přidat policistům na platech, aby jich bylo více…

    • Policajtů je dost. Ostatně na počet obyvatel máme v porovnání s jinými státy evidováno jeden z největších počtů policistů na světě. Problém je, že značná část z nich jsou kancelářské krysy, které do terénu vůbec nechodí.

      • A není to na služebnách, tam jsou dosti často všichni v terénu, ale na ministerstvu a krajích a pod, je policistů dvakrát tolik. Nebo to je jako u Armády, my máme pomalu na každého vojáka u zbraně jednoho generála !!

        • Je pravda, že na obyčejných služebnách to není, ale na okresních, krajských ředitelstvích a v pražské centrále jak by smet.

      • A když jsou policati v terénu, tak raději nic nevidí. Nemusí pak psát hlášení ke zjištěným přestupkům.
        MP se na chodnicích nevyskytuje, protože se cítí být ohroženi cyklisty a elektrickými koloběžkáři

      • A to je ten problém.
        U nás se do Policie počítá snad i uklízečka v pracovním poměru u PČR,
        kdežto v zahraničí jen ti tzv. „výkonní“ co jsou v terénu,
        kancelářské a obslužný personál se do toho nepočítá.

  16. Je nutné se vrátit k základům EU, který byl volný pohyb zboží a osob ve společném Evropském prostoru!! Nevím o tom, že bych při vstupu do EU souhlasil s tím, že mi bude nějaký úředník nařizovat, jak má být ohnuta okurka, banán apod. Buzerace občanů přes GD také nepovažuji ani za rozumné ani za vědecky podloženou svévoli těchto byrokratů!! Kdejaký „chytrák“, který by se jinak neuživil se vyloženě vyžívá v tom, jak velký nesmysl dokáže vymyslet a že to dokáže prosadit na Evropské úrovni!! Mnohdy se mi dnes zdá že EU je již v některých oblastech horší než RVHP (tu dobu jsme osobně zažil)!!

    • Jindřichu ,já patřím k těm co RVHP zažilo a dokonce jsem pracoval stroji který tehdá KSČ dovolilo dovést do RVHP. Kam se RVHP sralo na EU větší buzerace je ale já to již nějak přežiji , V eu je banda vzdělaných BLBCŮ

      • Je to hrůza, tady má značné rezervy PČR, ta dopravní, na Ď jedu 130 a jsem nejpomalejší, jedu po D6 dojede mne kolona černých limuzín pod majáky, právě předjíždím v levém pruhu, uhýbám k levému kraji, jak káže předpis, ovšem byl jsem vytrouben a musel jsem do pravého pruhu atd. Proč PČR toleruje cyklisty a koloběžkáře (starší 10 let) jezdící
        na chodníku??? Nebo zastavení, stání na chodníku??? Viděl někdo dopravního policistu jak dohlíží nafrekventovaných křižovatkách na dodržování PSP??? Já už dávno ne. Tomu také odpovídá chování řidičů :urvi co můžeš :ucpané křižovatky atd. Děs a hrůza

        • prominte ze vam odpovidam. to vse co pisete je super. ale prijed te se podivat nebo jezdit hodinu po plzni . muzu vam rici je to ten nejvetsi horor u nas v republice. nikam se nedostanete. vse rozkopane atd jako ve valce. holzknechtova

      • je to důsledek existence ochran zaměstnanců před vyhozením pro neschopnost v kombinaci s mechanismem vykopávání neschopných nahoru, aby nesabotovali práci.
        nevyhnutelně se pak dostávají do vedení a sabotují úplně všechno mnohem účinněji, a všichni se akorát děsně diví, jak se to stalo.

    • Ono to je tak že s pravomocí roste moc a s ní chuť ovládat a řídit. Taková sešlost úředníků jako je v Bruselu přímo vybízí k chuti vládnout všemu a všem. Uspokojování pocitu vlastní důležitosti je asi jen jedna z chorob úředníka tam sloužícího, dále touha po penězích se dá uspokojivě vyřešit právě v takových institucích. Kde by podnikatel mohl z firmy jako mzdu měsíčně vynést takovou sumu jako mají úředníci. Jak velký obrat by musela firma mít?

    • Ano skutečná pravda když bylo referendum o vstupu do EU nikde se o nařízeních z Bruselu ke všemu nepsalo ani nemluvilo!! Ale co naši Europoslancu jen kývali na vše a dopadlo to jaké se zeleným šílenstvím vadí krávy pole musí zmizet uhlí plyn a skoro vše a pak zjistí že i louče kouří. Nikoho nezajímá jak se budou likvidovat baterie vážící polovinu a vice než auto. S policisty je to stejné ti co šlalou chodníky chybí a v kancelářích se to hemží vyššími funkcemi a vše jede dále ! To samé Armáda nákupy techniky dodané za 10 let a kdo s tím bude jezdit létat? Někdo spočítal kolik je vyšších šarží a generálů na 1 vojáka!

  17. To, co se v dnešní době děje je důsledek toho, že zvítězil kapitalizmus. narikat na současnou situaci mají právo ti, co socializmu nebojkotovali, v roce 1989 necinkali klíči a nenadavali komunistům do svini. ostatní ať drží pusu a krok.

    • cože? EK nemá s kapitalismem společného vůbec nic, naopak je jeho antitezí.
      BTW proč asi je to tam jeden marxista a maoista vedle druhýho?

  18. Kdyby ten kdo udela ridicak mel po dobu 5let povinost mit auto jen o obsahu 1,2 auto tak by to bylo supr ale floutek udela ridicak rodice ma bohate tak proc synackovy nekouput Ferarry a to je ten pruser nema zkusenost na sylne auta a je pruser nasvete bud se potluce on nebo potluce ostatni a pak nemaji byt mrtvi .A hlavne motorkari jake maji pravo jezdit u prostres pruhu kdyz jednostopa vozidla maji jezdit pri prave krajnici to je jako kdyby jel na kole a jel uprostred pruhu a vleste mne na zada ted jedu ja to by mely policajti pokutovat nema co delat uprostred pruhu ma se drzet pri prave krajnici tak je to v
    e vyhlasce nebo pokad to nevedi vratit ridicak.

  19. Nechutný návrh loupeživých byrokratů jen dokazuje, že se urvali z řetězu, jejich pokutový průmysl nemá s bezpečností skoro nic společného, počet mrtvol přestal klesat nejspíš proto, že automobilky místo investic do bezpečnosti mrhají zdroji při prošlapávaní slepých uliček elektromobility, jak jim úřednické panstvo nakázalo.
    Současný stav je k zblití, kdejaká prolhaná úřednická blbka má pravomoc zásadně zasáhnout komukoliv do života a dotyčný se o tom ani nemusí dozvědět.

    • Je to tak. Mně osobně již došla trpělivost a zvažuji založit iniciativu boje proti této zlovůli a hlavně proti radarbusinessu.

      • V obci mi naměřili 56km/hod,tolerance radaru 3 km/hod,ve výsledku jsem překročil o 3 km,pokuta 600,-Kč.To s bezpečností silnič.provozu nemá nic společného,ale na úřady se muselo přijmout stovky pracovnic jen na vybírání pokut.ŘP mám od r.1964,najeto asi 1.mil.km,takže asi vím,o čem je řeč.

        • Mám podobnou zkušenost. Jel jsem přes Křižanov, prakticky žádný provoz, konec omezené rychlosti až v úseku kde není zástavba
          a má rychlost 57 km/h a pokuta 760 kč. Tak teď tam jezdím pro jistotu
          třicítkou

      • Zajímavé je, že i v takovém „totalitním“ Rusku loni Putin zakázal městům měřit rychlost a vybírat pokuty. Rychlost tam může měřit jen policie a to ještě při měření musí být vidět na dálku, tedy mít zapnuté majáky. Tam neexistuje aby policajti číhali na řidiče někde za bukem nebo v neoznačených autech, jak to dělají ti hrdinové v uniformách u nás. V Rusku dokonce zrušili pro osobní auta technické kontroly a ponechali je jen pro naklaďáky a autobusy.

  20. nám tady EU vše zakazuje a unich doma/dojč/ si každý jezdí jak chce,na tož na dálnici neomezená rychlost/tam asi když mluví německy , tak je to v pořádku hail

  21. Jak bylo řečeno kdo vymýšlí předpisy je to tak jako u všech nařízení samí odborník u stolu je to jednoduché a to stačí proto tu to tak vypadá.Každý má za svoji práci nést odpovědnost ale to si nepřipouští oni jsou politici tak to berou nikdy za nic neručili vždy to zaplatí daňový poplatník.A jiné to nebude hlavně si udržet křeslo a po nás potopa.

  22. Zpřísnění postihů za výrazně překročenou rychlost bych uvítal. Ale s ohledem na výraznou individualizaci, t.j. opravdu výrazně(trestně) postihovat ty, kteří se dopouštějí výrazných překročení rychlosti opakovaně, respektive chronicky. Je zapotřebí také důsledně trestat tzv.piráty, kteří bezohledně předjíždí, nedávají přednost, případně neblikají jak mají. Je na pováženou tristní stav našich silnic a dálnic, řidič musí dávat dobrý pozor, ať si neprorazí pneumatiku nebo nebo nepoškodí zavěšení kol. Objížďky a výluky nejsou často dobře označeny a ti, kteří nejsou místní bloudí….

    • Pořád čtu, EU nařídila, EU zpřísnila a opět EU nařídila. V čem to žijeme? Škoda, že si Češi nevládnou sami, napřed nás řídil SSSR, teď nás řídí EU. Jestli jsem to správně pochopila, tak od roku 1948 nás pořád někdo řídí. Co se týká těch postihů za překročení rychlosti, to bychom snad zvládli i bez „nařízení“ EU, nebo už naše legislativa neplatí a platí jen to, co nařídí EU?

    • Souhlasím s Vámi částečně. Mnoho výzkumů potvrdilo, že naopak vyšší rychlost vede k vyšší soustreděnosti. Takže hlavně tvrdé tresty pro ty, co chlastají a jezdí pod vlivem drog. Pak také při vybržďovače a pro ty, co nebezpečně predjíždí.

      • ja bych hlavne trestal zpusobene nehody. proc trestat za rychlou jizdu nekoho, kdo sice porusi predpis, ale nikoho neohrozil, nic nezpusobil?

  23. Hrozná buzerace! Zatáčka za městem a u ní 50 km/h, já jí ale umím bezpečně projet rychlostí 70 km/h, když jsem začínal tak jsem jel i pomaleji, ale proč tam nedají modrou značku s doporučenou rychlostí! Ve městě jsou tyto zákazy úplně nebezpečné, lidé stále koukají na tachometr, aby nejeli rychleji a nedávají pozor na provoz.

  24. Radarů jak naseto a všude přeznačkováno. Nehodovost však neklesá, jak bychom si přáli. Řidiči se na silnici už vůbec necítí svobodní.

  25. Plně souhlasím s navýšením trestů, za překročení povolené rychlosti.A také bych řidičský průkaz vydávala mladým až od 21 let.Před tím rok na zkoušku.Jezdí všichni jako šílenci.Nechápu, kam spěchají.Asi do hrobu….

  26. V podstatě souhlasím . Ale záleží na situaci – např. když předjíždíte kamion v 80-tce a on si vzpomene že s vámi začne závodit a vy už nemáte za ním místo kam se zařadit tak vám nezbyde než to sešlápnout třeba krátkodobě na 100-110km/h na povolené 90-tce a prostě mu ujet. Musí se odlišit blikající ma-oři a nebezpečné situace.

    • a co vas na tom cili…ze si budete pripadat menecenny jako cely svuj zivot…??…staci aby jste kandidoval a poprosil podobne jedince jako jste vy o podporu a dostanete se do eu take a pak muzete jezdit klidne 200 jak pisete…a ja si pockam na vas pohreb pac to nebude moc dlouho trvat…snad jen nevezmete jeste nekoho sebou…!!…(;…

  27. Rychlostní limity jsou relativní čísla. Jet na padesátce 50 je někdy hodně, někdy málo. Stejné je to na 90 nebo 130. Vždy je to podle místních podmínek nebo podle provozu. Dle mého názoru by to chtělo více individuálního přístupu a více přesouvat zodpovědnost na řidiče (větší tresty za nehody způsobené nepřiměřenou rychlostí)

    • ja vam nevim …mesicne si prijdu na vice nez 50 tis…ale nechci davat treba dvoulitry za pokuty za rychlost i tak…to nebude uplne penezma…(;…

  28. Nejsem příznivcem výrazného porušování pravidel. Připadá mi ale, že v poslední době čtu pouze o tom, kdo nám zase „přitáhne šrouby“, kde nás omezí, kde zaplatíme horentní pokuty, co nám zakážou, co musíme, co nesmíme, kde se zvednou daně nebo zavedou nové, že se zvýší různé poplatky až nehorázně, atd. Nechte lidi už konečně žít. Všichni už jsme vystrašení a unavení z neustálého nařizování a zakazování čehokoliv. Chytejte a opravdu zavírejte a na dlouho piráty silnic, feťáky, opilce, agresivní magory. Mírné překročení rychlosti v době moderních aut a kvalitních silnic a dálnic mi nepřijde jako něco závažného. Zvyšovat neustále pokuty je nesmysl. Jde hlavně o profit do státní kasy.

    • Připadá mě to jak za soc. to můžeš to nesmíš a co sezměnilo do všeho kecá Brusel a demokracie je kde nebo nás chtějí mět pod pantoflem jako za soc.Podle mě se nic nezměnilo ad dají každému státu pokoj ti Bruselští maniaci stejně nic pořádnýho nevimyslí.

      • Plně souhlasím všichni jen straší vším . Mají vyzkoušeno, že strach ostatní donutí poslouchat . Jasné. Kdo nejde s námi jde proti nám. Dříve to byl západní svět kapitalistů. Nyní kdokoli má svůj názor tak je dementní, putinovec a nebezpečný občan neřkuli třídní nepřítel. Demokraticky donutíme tyto občany pochopit systém naší vlády a pokud to nepůjde po dobrém tak použijeme vyzkoušený systém komunistů. Jasné budeš šlapat jak přikážeme a živit ty co vymyšlejí pouze dobro pro občany. Neřeknou ale pro kterého státu

    • Přesně tak. Můj názor. A to samé je radar business radnic. V Německu jsou radary, ale málo. Na Slovensku skoro žádné. Ale my se řídíme Amerikou. Policie rámy na autech a všude kamery. To jsem po celé Evropě málokde viděl. Holt jsme opice.

  29. Plně souhlasím s Václavem. Pro EU je jednodušší vymýšlet věci, které jde vymyslet u stolu, projednat a schválit za přítomnosti mizivé účasti poslanců, než zajistit stejnou dostupnost PHM, plynu a pod., i cenovou, pro všechny státy EU. Vedoucí funkcionáři mají co dělat, aby to zajistily pro své země!!!!

  30. Prvně by měla udělat policie pořádek na silnicích a zrušit nesmyslná omezení. Dvě bouračky v úseku a je tam sedmdesátka navěky. Přijedu do Rakouska a na silnicích vládna plynulost. Všichni jedou sto a je to požitek ve svezení. U nás za trest. Rychlostní limit se střídá každých sto metrů, dopravní omezení v každé zatáčce, protože řidič by nevěděl, že si musí přibrzdit. To jsou všechno příčiny, proč se rychlost nedodržuje. Přeznačkováno, není ani výjimkou, že máme po 20ti metrech 10 značek za sebou.

  31. Překročení rychlostního limitu jedním z nejčastějších přestupků, jeho porušení je spojeno s poměrně nízkým trestem. Tedy zvýšení pokut za rychlost může být kontraproduktivní. Méně peněz se vybere z obecních radarů, kdy nejčastější přestupek je nepatrné překročení rychlosti, na bezpečnost provozu mající nepatrný vliv. Až drastické pokuty odstraší více řidičů a oni se naučí jet o 4 km/h pomaleji, pak se nezaplatí už ani ty radary.

  32. Uplna buzerace a ti sami kdo prestupky resi, zakon vetsinou porusuji

    Přestupkem je zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti a je za přestupek výslovně označeno

    S ohrozovanim zajmum na prazdne silnici mam opravdu velky problem.

  33. Ano už aby to bylo někteří vůbec neví jak se má chvat natož dodržovat rychlostní limity. Také bych k tomu přidal tvrdší pokuty za zastavení u plné žluté čáry.

  34. Zaplať pán bůh , že jsme na tomhle světě každý originálem .Každý má jiné priority koníčky atd. a také umění řídit a reakce .EU v poslední době diktuje státům plno nesmyslných příkazů s nesmyslnými termíny proveditelnosti .Člověk má jezdit bezpečně !!!
    Proto spíše zastávám současnou naší legislativu , která více vychovává.EU by jen zvyšovala trestání , což není vždy výchovné. Moje přesvědčení….nechat na rozhodnutí jednotlivých států.

  35. Zvýšit tresty řidičům, kteří mají problém limit dodržet, s tím plně souhlasím. Řada řidičů už neví, jak rychle by měla spěchat a dopravní značky zcela ignorují (mají přece svobodu, ale žádnou odpovědnost).

  36. když to sleduju ja různě jezdím tak řidičák by neměla polovina řidičů u nás,o czincích nemluvě,vybržďování a podobné věci na silnici nemá co dělat,bral bych řidičák doživotně,psychopati na silnici nepatří ať si léčí ego při práci v lomu,na blbce vždy doplácí neviní,veřenost to chápe,jen naši zákonodárci ne

  37. PROSIM VAS TADY JEZDEJ OZRALI ZDROGOVANI MAJI 7X ZAKAZ RIZENI AJEZDI VESELE DAL AZ KDYZ NEKOHO ZABIJOU TAK SE TEPRVE ZACNE NECO DIT

  38. Škoda jen, že za porušení předpisů jsou orgány činné v tr. řízení nekompromisní vůči řidičům, řidič to se řeší jen minimálně nebo vůbec né!!!!

  39. Mam zkušenost s dodržovaní předpisu tím jste pro ostatní řidiče parazit a často se tím setkávám i když mam 60letou zkušenost pořad přemýšlím kdo je učil v autoškole……

  40. Z mé zkušenosti a to mám najeto hrubo přes milion km bez nehody – jsou nehody způsobeny pomalou jízdou . Tzv. hlemýždi brání normální jízdě a tím nutí k předjíždění i v kritických situacích .

    • Jsme na tom v kilometrech podobně. U mně s dvěma drobnými nehodami. Ale plně souhlasím. Pomalu jedoucí je horší pirát silnic než rychle jedoucí. Rychlost nezabije. Ale neohleduplnost ano.

  41. Jet 50 na padesátce a nebo 30 na třicítce se u nás „trestá“ hlasitým troubením a blikáním světly. V horším případě nebezpečným předjetím a následným vybržďováním

    • Souhlasím s tím že jezdit 80 v 50-tce bezdůvodně je hazard – ale upřímně – někdy jdou omezení rychlosti za hranici zdravého rozumu a plynulosti by prospělo , kdyby rychlost omezoval někdo se zdravým rozumem a hlavně zkušenostmi v provozu. U nás je to bohužel jinak . Zdravím všechny řidiče – pevné nervy

      • no já to řici nemohu,to se mi snad nestalo,když dodržuji rychlost,že by ze zadu na mě někdo troubyl nebo blikal,jezdím již 50 let,asi mám stěstí . . .

    • No vývoj lidstva,usvit umnělé inteligence,hodně lidí,aut,i lidské hlouposti,to vše nasvědčuje jen tomu jakoby se lidé na těch silnicích zabíjeli dobrovolně a rádi,např,v Německu je u škol třicítka a nikdo si nedoévolí jet rychleji,chápu že korigovat lidský spěch jde zatím velice těžce,tak co s tím?Nová pravidla?Kdež,řidiči by si měli konečně začít uvědomovat že v dnešní době,kdy je dopravní stav silnic silně přetížený,jestli vlastně chtějí přežít a vracet se domů,nebo budou dál telefonovat za jízdy,jezdit většinou rychle a kašlat na předpisy i když jsou někdy nasmyslné.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*